grzejniki brem

Współczesne grzejniki ozdobne mają zalety natury nie tylko funkcjonalnej ale i estetycznej. Można powiedzieć, że bardzo estetyczniej. Niejeden współczesny producent grzejników zadbał o to, aby jego grzejniki nie tylko dobrze grzały, ale żeby przypominały rzeźby artystyczne. Wśród trendów grzejnikowych da się też zauważyć trendy obecne w kulturze i sztuce.

Producent grzejników czy artysta?

Grzejniki ozdobne BREM są swoistym odbiciem wielu trendów kulturowych. Jakie są to trendy?

  1. Abstrakcja – to trend, który rozwinął się na początku XX wieku. Podstawą był bunt przeciwko sztuce figuratywnej. Zaletą tego rodzaju sztuki jest to, że potrafi wyrazić wiele idei, których nie potrafiłaby wyrazić sztuka figuratywna. Abstrakcja nie naśladuje natury. Jest w stanie za to wyrazić niejeden niuans. Co ciekawe, w sposób abstrakcyjny na sztukę patrzyli również mieszkańcy czasów archaicznych, co wyraziło się w malarstwie prehistorycznym, naskalnym. Abstrakcja wyraża się w konstruktywizmie, suprematyzmie, neoklasycyzmie i oczywiście w sztuce geometrycznej. Asortyment grzejników ozdobnych BREM obfituje w motywy biometryczne czyli trójkąty prostokątne kwadraty lub koła, o co zadbał producent grzejników. Jednym z najpiękniejszych tego wyrazów są grzejniki Brem Cross, nawiązujące do malarstwa Wassily Kandinskiego. Również grzejniki łazienkowe Radox Maze inspirowane są modernistycznym suprematyzmem.
  2. Postmodernizm – grzejniki ozdobne BREM są na tyle nowoczesne, że nie tylko wykazują cechy modernistyczne ale i postmodernistyczne. Postmodernizm czyli ponowoczesność to prąd myślowy, w którym pojawia się motyw końca wszelkich narracji. A co za tym idzie motyw synkretyzmu kulturowego. Krótko mówiąc, od jakiegoś czasu obserwujemy w kulturze wymieszanie gatunków. Na przykład w filmie dramat łączy się z komedią oraz z romansem. Wiąże się to z ideą, że wszystko tak naprawdę jest względne. Wraz z postmodernizmem upadają dogmaty i autorytety. Upada też myśl, że grzejnik może mieć wyłącznie znaczenie funkcjonalne i może tylko i wyłącznie grzać. Grzejniki łazienkowe i ozdobne BREM łączą z synkrytyczną finezją funkcjonalność oraz estetykę. Wielofunkcyjność to bardzo ciekawa wariacja synkretyczna. Przejawia się bardzo intensywnie w kulturze XXI wieku. Innym przykładem, oprócz wyjątkowo ozdobnych grzejników przypominających rzeźby, są wózki dla dzieci, które jednocześnie pozwalają na uprawianie joggingu.
  3. Secesja – grzejniki łazienkowe i ozdobne BREM mają bardzo dużo motywów secesyjnych. Więc jeśli ktoś lubi secesję, która rozwinęła się na przełomie XIX i XX wieku, to owe grzejniki powinny mu się spodobać. Grzejniki BREM wzięły ze stylu secesyjnego asymetrię i płaszczyznowość. Charakterystyczne są również swobodne układy kompozycyjne, które możemy zauważyć na przykład w grzejnikach ZOOM albo CLARC. Secesyjne wpływy widzimy również w linearyzmie, polegającym na wydobyciu kształtu ekspresji oraz plastyki przedmiotu, który jest przedstawiany. Główny nacisk jest tutaj kładziony na linie oraz kontur.