Nie ma wątpliwości, że dzisiaj niemal każda kampania reklamowa nie może obejść się bez portali społecznościowych. Wszędzie tam, gdzie dany podmiot zbudował sobie odpowiednie zasięgi, ma sporo tak zwanych followersów, tam istnieje szansa, że wcześniej czy później pojawi się propozycja lokowania produktu. Jednak zwykły baner reklamowy, offline, zamontowany w miejscu, gdzie codziennie pojawiają się tłumy ludzi – nadal będzie miał znaczenie. Im bardziej widoczny – tym lepszy i efektywniejszy.
Kampanie reklamowe w Internecie mają swoje znaczenie. Ale nie zapominajmy, że spora część odbiorców świadomie nie podłącza się pod Internet, nie korzysta z jego dobrodziejstw. Nie dlatego, że jest na bakier ze współczesną technologią. Nie dlatego też, ze w ogóle nie korzysta z tego nośnika informacji. Po prostu woli wykorzystywać go do zupełnie innych celów. Nie interesują go portale społecznościowe, a na przykład możliwość korzystania z stron streamingowych, dzięki którym ma dostęp do współczesnej popkultury. Baner reklamowy jest sposobem, dzięki któremu możemy do takich osób dotrzeć.
Baner reklamowy – szybka reakcja
Oczywiście są firmy, które mogą sobie pozwolić na wiele rodzajów kampanii. I tych w Internecie, i tych poza nim. Baner reklamowy na pewno będzie wykorzystany wtedy w miejscach, gdzie jesteśmy pewni, że zobaczy go jak największa liczba odbiorców. Bo przecież do tego się sprowadza. Żeby to się udało, może się okazać, że nie wystarczy sam nośnik reklamy. Potrzebne jest jeszcze dobra ekspozycja. O tę nie zawsze łatwo. Najlepsze miejsce może być już zajęte, nawet, jeżeli próbujemy je zamówić z dużym wyprzedzeniem. Jednym słowem jest wiele spraw, które sprawią, że będziemy musieli się nieco natrudzić, by zapewnić, jak najlepsze oddziaływanie.
Kliknięcie ma znaczenie
Czasami jednak wykorzystujemy go do spraw nieco lżejszej wagi. Niekoniecznie wtedy ma funkcję reklamową. Czasami po prostu informacyjną. Zapisy do przedszkola, wyprzedaż, ale również otwarcie nowego sklepu, pojawienie się nowej marki, nowy numer gazety, a nawet strona internetowa. Chociaż może w tym ostatnim przypadku jest to o tyle nieskuteczne, że jednak nie odsyła nas bezpośrednio do miejsca, o którym mówi, a przecież na tym właśnie polega natura Internetu. Nie tyle chcemy o czymś wysłuchać, ile wolimy sami to sprawdzić. Kliknięcie ma tutaj swoje znaczenie.
Nośnik, z którego się korzysta
Niemniej jednak wciąż jest to nośnik, z którego bardzo często się korzysta. W dodatku jest tani, firmy potrafią taki baner przygotować nawet w 24 godziny i na drugi dzień jest do odbioru. Więc nawet, jak działamy na ostatnią chwilę, poradzimy sobie z tym, aby informował i reklamował na czas.